Tuesday, November 10, 2009

AKU SEORANG PENJAWAT AWAM....

salam semua.....hmm..boringnye!!!tapi malas nak siapkan assignment KISSM yang melambak tuh... hehehe...slot arini menarik sikit la sebab citer tentang tuntutan elaun dan cuti..so bila aku dengar semua tu, aku jadi tak sabar lak dah nak kerja sebagai salah sorang penjawat awam.hahahah... weh, bukan tu niat aku semata,,,,tu dikira sebagai ganjaran la untuk kitorang terutama GURU ni... ingat tak penat ke nak ngajar anak manusia jadi manusia? kalo anak monyet tu kita ajar, dah memang sah-sah la takleh jadik manusia... hahahah.... dah la budak sekarang punyer perangai, alahai... aku pun boleh hanginn satu badan doh....hehehe...

hmmm..,, korang tau? semestinya korang seme tak tahu especially yang bukan keje ngan krjaan... hahahahah.... CUTI... mmg best sebab aku mmg suka bercuti.heheh... aku sebagai pompuan, sure dapat cuti bersalin 60 hari. tak cukup 60 hari? boleh terus tambah cuti jaga baby aku sampai 90 hari...hahah..best kan? hmmm..dulu aku x minat lalu nak jadi cekgu ni...tapi mungkin berkat mak abah aku nak sangat aku jadi cekgu, aku pun jadi la macam aku yang hari ini...alhamdulillah....

haa....bukan tu je..hubby aku pun boleh dapat cuti jaga aku lepas bersalin selama 7 hari tau! hahah..seronok kan?hhehehe...dah la untuk 5 kali bersalin lak tuh. ala... aku pun bukan nak beranak ramai sangat pun..takat 5 orang tu memang target kitorang la tu..heheeh..kira ngabeskan kuota cuti bersalin la..heheh...

pastu, kalo aku rasa aku dah letih sangat bekerja, aku boleh apply CUTI REHAT selama 7 hari bila-bila masa je dalam setahun, tiap-tiap tahun,,,,huhuu..best!!!! pastu, boleh pulak amik CUTI SEPARUH GAJI semata-mata nak jaga mak or abah or hubby aku or sape-sape je la sedara mara terdekat aku yang sakit kat spital nu. huahuahau.....memang BEST!!

lagi best kalo tetiba aku nak ikut lagi aku terbang ke luar negara. aku boleh apply cuti gak tanpa menjejaskan jawatan yang aku pegang semasa di sekolah ketika itu..heheh.. tapi cuti tanpa gaji la beb,,kerajaan pun tak larat gak nak bayar gaji aku kalo aku cuti gaji penuh or cuti separuh gaji, dibuatnya aku ikut hubby aku tu 4 tahun kat overseas...naya la tokey..heheh...

okey...kita citer pasal tuntutan elaun lak...kalo aku kena dihantar berkursus or hadiri pape tugas rasmi kat luar daerah tempat aku ngajar, aku boleh claim elaun makan, hotel/loging, elaun harian selama mana aku berada di sana. hehehehe. best kan??? huihuihui....dah la aku dapat elaun, drebar yang bawak aku tu pun dapat elaun gak!! hushhh!!! ni jeles nie....huhu...pastu, kalo aku nak sambung stadi, aku dapat elaun kursus biasiswa (EKB) lak. pe benda tuh???haa...camni.. dalam EKB tu, aku dapat elaun sara hidup, bayaran masuk dan pendaftaran, bayaran exam, elaun perjalanan ke tempat belajar, elaun buku n alat tulis, elaun pakaian dan bayaran bawa barang lebihan..heheheh....

okeylah guys, aku nak cabut dulu ni. dah kul bape dah ni??? alahai...waktu kritikal untuk aku tido la..hahahah...k selamat malam, salamun alaik....

No comments:

Post a Comment