Friday, January 15, 2010

aduuuhhh...dia buat hal lagi....

adooiiiii..arini aku jadik mama mithali..huuuu...kena basuh berak budak tahun 1 kelas yang aku ajar..huh!!!nasib baik la ku ada skill membasuh najis mutawasitoh bdk umo 7thn..heheheh...mulanya aku cuak gak biler budak2 kls aku yang lain menjerit kata, "cikgu, aiman berak dlm seluar!!!!" perrrghhhh...naik biru muka aku! huhuu...dalam kepala aku ni duk fikir pe tindakan aku yang sewajarnye untuk menangani perkara ni...

akhirnya aku pun terpaksa la bawak aiman pi tandas, bukak kan sluar dia n basuhkan najisnye tu...huhuuu...masa tu aku betulkan niat supaya aku tak merasa jijik dengan keadaan tu...mana la tahu kan nnt time anak aku drjah 1, dia pun wat hal yang sama cam aiman..takut gak aku kalo cikgu2 masa tu takmo tlg setelkan anak aku..huhuu...

oleh kerana najisnye ada melekat kat seluar, terpaksa la aku basuh seluarnye tu..aiman dah nangis2 stat dari dalam kelas lagi sampai la ke dalam tandas tu..so terjadilah adegan pujuk memujuk antara aku dan aiman...lastly dia pun berhenti nangis dan bagi kerjasama untuk aku bersihkan dirinya. aku terpaksa biarkan dia duk dalam tandas tu sementara aku ke opis sekolah untuk call mak dia.pastu baru aku amek aiman, pakaikan balik seluar basah dia tu then bawak dia pi bilik guru sementara tunggu mak dia sampai...

hmm..tulah pengalaman pertama aku bergelar guru! selama ni aku tak pernah amek tahu berak kencing adik2 aku..huuu....tapi ok la kan,kira dah boleh jadi mama la ni kan???heheheh

1 comment:

  1. salam minah..

    wah, senag la nanti bla jadi mak nanti.dh ada pengalaman dah tu..

    mm..macam2 kn pgalaman shabat2 kite semua bl da posting ni..ape pun, moga dimudahkan semua..

    ReplyDelete